Jäsenyys, yhteislenkit, johtokuntaUutisetKalenteriTuloksia 2008-2018AlbumiPalauteYhteystiedot








Sivuilla 959806 kävijää
maratonkerho RSS Tulevat tapahtumat

<< Takaisin
<< Näytä kaikki

Liikaa downforcea? - 20.02.2010



Lotuksen Heikki Kovalaisen testit Jerezissä sujuivat surkeasti torstaina ja perjantaina. Lotuksesta ei ole riittävästi downforcea ja se tekee ajamisen vaikeaksi. 
Maratoonarilla on helposti toisin. Pakkasta on ulkona -25 ja sää on tuulinen. Tätä menoa painoa kertyy ja downforcea on aivan liikaa.

- Suurin ongelma on downforcen puute. Emme ole pystyneet vielä kehittämään aerodynamiikkaa mieleiseksemme. Meillä oli vain viisi kuukautta aikaa rakentaa auto, Kovalainen kertoi perjantaina Autosportin mukaan.

 

- Kun auton suunnittelu aloitettiin, niin moottorista ei ollut vielä mitään tietoa. Siksipä esimerkiksi jäähdytys on aika konservatiivinen ratkaisu. Voimme kuitenkin kehittyä ajan myötä, Kovalainen jatkaa.

Perjantaina Kovalainen oli testijoukon hitain ehdittyään ajaa yhteensä 70 kierrosta. Torstaina suomalainen ajoi seinään ja testikierrokset jäivät 30:een.

Olen nähnyt Tukholman maratonilla seinään juosseen maratoonarin vuonna 2008. Rautatieaseman kohdalla juostiin kapeaa kujaa rakennustyömaiden ohi ja jostakin syystä miesjuoksija oli selvästikin saanut vakavan seinäkosketuksen, koska kasvot olivat veressä. Auttajia oli jo paikalla, joten ei tullut pysähdyttyä. Muutenhan juoksijan velvollisuus on pysähtyä auttamaan loukkaantunutta.



<< Edellinen
18.02.2010 Kovatasoinen Boston Marathon tulossa
Seuraava >>
21.02.2010 Elixir hakee kuntoilijoita ohjelmaansa




23.06.2026 15:20 Nimipäivä: Aatto, Aatu ja Aadolf
© Hippoksen Maratonkerho
[VALIKKO] Tulevat tapahtumat